Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym NADZIEJA

Aktualności: Mini Świat i Wielki Człowiek !

Mini Świat i Wielki Człowiek !

Sobota 20.09.2014. godz. 8,00 – Pcim, Stróża, Trzebunia, wsiadamy do autokaru i ruszamy na podbój świata.

Inwałd godz.10,15 – rozpoczynamy zwiedzanie Warowni od podgrodzia, gdzie króluje Smok, który na szczęście tylko zieje ogniem, pluje wodą i śpiewa.

Pośród drewnianych chat podgrodzia, Kowal wprawnym ruchem krzesze iskry, by już wkrótce z małej tlącej kupki przemienić się w huczący żar ogniska kowalskiego. W sąsiednim domostwie pod zręcznymi palcami garncarza, bezładna masa przemienia się w wirujące na kole garncarskim naczynia. Jak wyplatano sznurki ? Maszynowo, naprawdę ! Widzieliśmy w jednej z chat. Wspinamy się zdobyć Zamek, pierwsze kroki do zbrojowni, i uczestniczymy w pokazie multimedialnym. Piętro niżej sala tortur to niezwykłe miejsce, które pokazuje średniowieczne metody wymuszania przyznania się do winy i sposób wymierzania kary.

W międzykontynentalną podróż, w parku miniatur zabrała nas pani przewodnik Honorata , przez Australię, Grecję, Włochy, Polskę, Chiny, Francję, Meksyk podziwialiśmy miniaturowe budowle charakterystyczne dla każdego z tych państw. W ciągu zaledwie jednego dnia można stanąć pod Wieżą Eiffla, na Placu św. Piotra, przy posągach Moai, pod Bramą Brandenburską, przy gondoli cumującej w kanale wodnym otaczającym Plac św. Marka czy koło Muru Chińskiego. Na deser Koło młyńskie, Pirat i kino 5D, aż się w głowie kręci.

Międzykontynentalną podróż zakończyliśmy w Restauracji „Bajkowy Zamek”gdzie zjedliśmy obiad, jedziemy dalej...

Do Wadowic, tu pierwsze kroki kierujemy do Bazyliki p.w. Ofiarowania Najświętszej Marii Panny, gdzie 20 czerwca 1920 r. przyjął chrzest Karol Wojtyła. W tym kościele w maju 1929 r. przystąpił do Pierwszej Komunii św., a w 1938 r. otrzymał z rąk Metropolity Krakowskiego Arcybiskupa Adama Sapiehy sakrament bierzmowania. W dniu 10 listopada 1946 r. ks. Karol Wojtyła odprawił tu swoją mszę prymicyjną. My zatrzymaliśmy się na krótką modlitwę w Kaplicy bł. Jana Pawła II – na mensie ołtarza znajduje się relikwiarz z kroplą krwi bł. Jana Pawła II.

Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, to miejsce które było centralnym punktem naszej wyprawy do Wadowic, sercem muzeum jest dawne mieszkanie państwa Wojtyłów.

Ale żeby tam dojść, uczestniczymy w podroży w czasie, przez sklep Chiela Bałamutha właściciela domu, oglądając zdjęcia i przedmioty, przypominamy sobie życiorys Wielkiego rodaka, jego dzieciństwo, lata szkolne, posługę kapłańska, biskupią i papieską. Zatrzymujemy się przy księdze i ornatach kardynalskich, którymi targał wiatr podczas pogrzebu w kwietniu 2005 roku. Ale jest ciąg dalszy działania Jana Pawła II, biała sala oblepiona karteczkami z prośbami o wstawiennictwo świętego, jak również podziękowania.

Na zakończenie wizyty w Wadowicach, w rynku a jakże kremówki i chwila odpoczynku.

Po tak intensywnym dniu, nasze schorowane kości mają dosyć, więc wracamy do domu.

Dziękujemy że mogliśmy się tam wybrać !
                                                                                                      Piotr Kurek

Wróć na poprzednią stronę

Promujemy:
Nasza gmina Niepełnosprawni razem. Chrześcijańskie Braterwtwo Osób Chorych i Niepełnosprawnych Garbarnia SPYRKA Tutaj spełniają się marzenia