Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym NADZIEJA

Aktualności: Opatrzność Boża

Opatrzność Boża
      Plany odwiedzenia Świątyni Opatrzności Bożej mieliśmy już dawno. Zaplanowane na ten rok działania, musieliśmy przełożyć, ale to jedno wydarzenie, mimo wszystko postanowiliśmy zrealizować i w dniu 12 września pojechaliśmy do Warszawy na dwa dni.
      Cała sobota upłynęła nam w Wilanowie. Pierwsze kroki w stolicy skierowaliśmy do Pałacu Króla Jana III Sobieskiego.
Pałac w Wilanowie, piękne ogrody i budowle w parku, a także zgromadzone tu dzieła sztuki są zapisem historii. To miejsce pamięci o Janie III Sobieskim, królu-wojowniku, który był jednocześnie miłośnikiem ksiągi obrazów, wykształconym i zainteresowanym rozwojem nauki mecenasem. Wysłuchać mogliśmy pięknych i romantycznych opowieści o wielkiej miłości Marysieńki i Jana, pary królewskiej.
      Następnie w obrębie tej samej dzielnicy Warszawy pojechaliśmy do Świątyni Opatrzności Bożej.  Dwa dni po ogłoszeniu Konstytucji 3 maja (1791)  Sejm Rzeczpospolitej podjął uchwałę, „aby na tę pamiątkę kościół ex voto wszystkich stanów był wystawiony i Wyższej Opatrzności poświęcony”. Obietnicę tę naród mógł wypełnić dopiero po 1989roku. Bryła świątyni to rotunda zwieńczona owalną kopułą. Została zaprojektowana jako jednoprzestrzenne wnętrze. Nawa główna, która będzie mogła pomieścić 1500 miejsc siedzących, cały czas jest w budowie. W podziemiach mieści się Panteon Wielkich Polaków. Dookoła świątyni są krypty i tablice poświęcone przedstawicielom różnych epok i różnych stanów. Na koniec wspólnie odmówiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego.
      Wieczór i noc spędziliśmy w Ołtarzewie gdzie mieliśmy nocleg w Domu Pielgrzyma Ojców Sercanów. Poranek niedzielny rozpoczęliśmy od wspólnego śniadania i powrotem do Warszawy.
      Niedzielne przedpołudnie to pobyt w Kościele św. Stanisława Kostki, gdzie uczestniczyliśmy w niedzielnej mszy św. po której p. Małgosia, nasza warszawska przewodniczka, oprowadziła nas po świątyni i po jej podziemiach. W podziemiach znajduje się muzeum błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki - poruszająca wystawa trudnych losów Wielkiego i bohaterskiego Polaka.
      Na zakończenie wizyty w stolicy naszego kraju mieliśmy spacer Starym Miastem. Od placu Krasińskich po kolumnę Zygmunta. Różnego rodzaju obiekty z naszej historii i nie tylko. Nowoczesny gmach Sądu Najwyższego, tuż obok pomnik Powstania Warszawskiego wis – a – wis Katedry Polowej Wojska Polskiego, pomnik Małego Powstańca, Barbakan, Zamek Królewski a o każdym z tych i wielu innych obiektach, osobna opowieść.
      Przy  placu zamkowym zjedliśmy obiad w restauracji „Literatka” i do domu.
Piękna pogoda i dobre humory były znakiem że Opatrzność nad nami czuwała.

Wróć na poprzednią stronę

Kalendarz

«Kwiecień 2024»
ponwtośroczwpiąsobnie

Newsletter

Darmowe informacje na Twój e-mail

Promujemy:
Nasza gmina Niepełnosprawni razem. Chrześcijańskie Braterwtwo Osób Chorych i Niepełnosprawnych Garbarnia SPYRKA Tutaj spełniają się marzenia